آلاینده های استخر

تصفیه آب استخر و ازن ژنراتور

چرا ازن ؟

ازن چیست؟

درابتدا در رابطه با تصفیه آب استخر و ازن ژنراتور به بررسی علل انتخاب ازن می پردازیم .

ازن نسبت به کلر طیف گسترده تری از آلاینده ها از بین می برد .

کلر بعد از اکسیداسیون تبدیل به گازی می شود که باعث ناراحتی تنفسی و پوستی و سوزش وقرمزی چشم می شود. ولی محصول ازن گاز اکسیژن است که به بهبود کیفیت هوای استخر کمک می کند .

کلر بیش از حد ، حساسیت ، تغییر کیفیت رنگ مو ، رسوبات روی کاشی های استخر ، تغییر ph  آب و در نتیجه خوردگی تجهیزات را ایجاد می کند .

بهره برداری و نگه داری از سیستم ازن ساز به لحاظ اتوماتیک بودن ساده تر از بهره برداری دستی از کلر است .

گرچه هزینه اولیه ی روش کلر زنی کمتر است ، در ادامه برای نگه داری ماهیانه متحمل هزینه های بیشتری می شود .

ازن روش ایمن تری بوده که مصرف کلر را تا 75% کاهش می دهد .

به همین دلایل برای داشتن محیط زیست سالم تر و تمیز تر به استفاده از ازن توصیه می نماییم .

ازن نسبت به کلر ماندگاری کمتری دارد و از آن جا که پیوسته شناگر و محیط در حال وارد کردن آلودگی به آب هستند نیاز به استفاده از مقادیر کمتری از ضد عفونی کننده های سنتی مثل کلر وبرم نیز هست .

چرا باید آب استخر تصفیه شود؟

آلاینده های استخر
تصفیه آب استخر به کمک ازن

عوامل آلاینده ی آب استخر

تصفیه آب استخر و ازن ژنراتور توصیه ی متخصصان امر می باشد . مهمترین عوامل آلاینده ی آب استخر عوامل انسانی هستند ، که شامل مایعات و ترشحات خروجی از بدن انسان هستند . ادرار و آلودگی های پوستی شامل مواد آرایشی و لوسیون های باقیمانده روی پوست رایجترین آلودگی ها هستند . حال آن که در استخرهای روباز آلودگی های تنفسی و گاز کلر منتشر در هوا و در استخرهای سر پوشیده نیز خاک ، برگ و آب آلوده ی ناشی از بارندگی نیز به آلودگی های انسانی اضافه می شوند. 

بیماری های ناشی از آلودگی آب استخر

بیماری ها

بیماری های منتقله از استخر

عفونت مجرای خارجی گوش

بیماری های پوستی

مشکلات دستگاه گوارشی (اسهال)

     از جمله مهم ترین بیماری هایی هستند که در آب آلوده منتشر می شوند.

برای پیشگیری از این مشکل رعایت نکات بهداشتی از طرف مراجعین از یک سو و به کار بستن تمهیداتی از قبیل تصفیه آب استخر و ازن ژنراتور ازن از سوی مدیریت استخر کمک کننده می باشد.

تصفیه آب استخر

آب که در استخرها به مصارف درمانی و تفریحی می رسد ، سرمایه ی ملی هر جامعه ای محسوب می شود. به همین دلیل با به کار بستن راه کارهای مختلف تمهیداتی در نظر گرفته می شوند تا این سرمایه به چرخه ی مصرف بازگردد . تصفیه آب استخر و ازن ژنراتور ،به روز ترین راه پیشنهادی متخصصان صنعت استخر سازی می باشد.

هر چند  استفاده از گاز کلر، به ظاهر هزینه کمتری دارد. اما بواسطه خطرات بسیار بالایی که دارد، مورد استفاده قرار نگرفته و در بسیاری از موارد، محدودیت های قانونی جدی برای استفاده از آن وجود دارد. کلر و برم دو محصول قدیمی هستند که امروزه به عنوان مکمل در کنار ازن مطرح می شوند.این در حالیست که عملیات اصلی تصفیه آب استخر و ازن ژنراتور به روزترین روش است.

گروه طراحی و تولید آرینا تجهیزات مفتخر است با ارائه ی خدمات مربوطه به شما در نگهداری و بهره برداری از استخر یاری برساند.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *